0,15 procenta najaktywniejszych graczy mobilnych generuje 50 procent przychodów w segmencie free to play
Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że zdecydowana większość klientów tego segmentu preferuje darmową rozgrywkę. Najbardziej zaskakująca wydaje się być informacja, że zaledwie 0,15% najaktywniejszych osób korzystających z urządzeń mobilnych przyczyniło się do wygenerowania 50% przychodów uzyskanych przez gry free to play. Z kolei tylko 1,5% aktywnych użytkowników dokonało jakiejkolwiek transakcji gotówkowej w styczniu 2014 roku w obrębie dowolnej aplikacji, na średnim poziomie 15,27 dolarów miesięcznie. Okazuje się więc, że jeśli posiadacze urządzeń mobilnych decydują się już na zakupy, to z reguły nie są to groszowe sprawy.W styczniu 2014 roku blisko 49% płacących dokonało tylko jednej transakcji, z kolei na co najmniej pięć zakupów w tym samym miesiącu zdecydowało się tylko 13,2% osób uiszczających opłaty. Wygląda też na to, że twórcom gier mobilnych opłaca się umieszczać mikropłatności na wysokim pułapie cenowym. Mimo, że w styczniu 2014 roku zaledwie 0,7% zakupów przekroczyło 50 dolarów, to ogólnie przełożyło się to na 9% ogólnych przychodów z tego miesiąca. Z kolei wydatki na poziomie od 1 do 5 dolarów reprezentują większość (67%) wszystkich transakcji, ale dają one tylko 27% całkowitych przychodów.
Okazuje się, że ok. 53% aktywnych graczy uruchomiło jakąś grę po raz pierwszy. Jak zatem wygląda sytuacja w ich przypadku? Zakupu z reguły dokonują w ciągu 24 godzin od początkowego uruchomienia danego tytułu, a między pierwszą a drugą transakcją mija z reguły godzina i 40 minut.
Źródło:
"Sarge" - GRY-OnLine 2014-02-28 20:48:26